Aplikacja Becric to wyjątkowe narzędzie do rozrywki w sferze hazardu. A przy okazji, korzystając z niej...
Według jednego z badań, w wyniku naruszenia bezpieczeństwa danych firmy mogą stracić nawet 50% swoich klientów. Coworking to obecnie rosnący trend, ale wiąże się on z zagrożeniami dla bezpieczeństwa danych. Należą do nich kradzież informacji o klientach, złośliwe oprogramowanie i hakerstwo. Zamiast ryzykować utratę danych swoich klientów i ich biznesu, oto co należy zrobić, aby je chronić.
48% osób, które pracują w przestrzeniach coworkingowych, twierdzi, że brak prywatności jest problemem. Jednym z największych zagrożeń związanych z pracą w coworkingu jest kradzież przez konkurencję kluczowych informacji o klientach z ekranów komputerów Twoich pracowników, którzy przechodzą obok nich. Jest to nie tylko problem dla Twojej firmy, ale także naruszenie ochrony danych, jeśli przechowujesz dane osobowe klientów, takie jak ich adresy czy dane konta bankowego. Można temu zapobiec, upewniając się, że wszyscy pracownicy mają zainstalowane osłony chroniące ekrany przed utratą prywatności. Są to proste urządzenia, które uniemożliwiają przechodniom zobaczenie tego, co znajduje się na ekranie. Informacje stają się widoczne tylko wtedy, gdy pracownik siedzi bezpośrednio przed ekranem. Warto również umieścić przegrody między biurkami, aby uniemożliwić wzrokowym hakerom uzyskanie danych klientów.
W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2021 r. firmy publicznie zgłosiły 1 291 przypadków naruszenia danych. Takie przypadki nie powinny mieć miejsca, ale niestety zdarzają się coraz częściej. W przestrzeni coworkingowej łatwiej o naruszenie danych, ponieważ jest tam tak wiele osób w tej samej sieci. Hakerzy mają też wiele okazji do wykradania lub nawet usuwania ważnych informacji o klientach, np. gdy pracownik idzie na przerwę obiadową. Ogólną zasadą jest tworzenie kopii zapasowych wszystkich danych klientów co najmniej trzy razy, tak aby nigdy nie zostały one utracone. Jedna partia powinna znajdować się na komputerze lokalnym, jedna w chmurze, a jedna w trybie offline. Innym rodzajem kopii zapasowej, który warto rozważyć, jest archiwizacja stron internetowych. Proces ten polega na przechwytywaniu i archiwizowaniu wszystkich danych witryny. Może to być przydatne w przypadku dochodzenia prawnego lub skargi klienta.
Niedawno przeprowadzone badanie wykazało, że 91% firm korzysta z chmury publicznej, a 72% preferuje chmurę prywatną. Jednak nie wszyscy pracownicy korzystają z chmury, gdy przebywają w przestrzeni coworkingowej. Może to wynikać z niewielkiego opóźnienia, gdy dostęp do niej jest uzyskiwany z odległych lokalizacji, lub z tego, że łatwiej jest z niej nie korzystać, jeśli na przykład trzeba pamiętać wiele loginów do aplikacji opartych na chmurze. Jednak ze względu na bezpieczeństwo klientów istotne jest, aby cała praca wykonywana w przestrzeni coworkingowej odbywała się w chmurze. Wszystkie dane są szyfrowane w chmurze, co jest jedną z jej największych zalet. Kolejną zaletą jest to, że dane klientów nie mogą zostać utracone. Jeśli złośliwe oprogramowanie zaatakuje sieć lokalną lub laptop pracownika zostanie skradziony z jego przestrzeni coworkingowej, wszystkie pliki klientów można zlokalizować w chmurze.
Przestrzenie coworkingowe pozwoliły wielu firmom na prowadzenie działalności przy zmniejszonych wydatkach. Wiąże się to jednak z ryzykiem dla danych osobowych klientów, dlatego należy podjąć odpowiednie kroki w celu ich ochrony.
Aplikacja Becric to wyjątkowe narzędzie do rozrywki w sferze hazardu. A przy okazji, korzystając z niej...
O analityce biznesowej Najprościej rzecz ujmując, analitykę biznesową można zdefiniować jako...
Powlekany czy niepowlekany? Większość używanych przez nas na co dzień papierów to oczywiście produkty...
Na rynku mamy wiele modeli drukarek, a ich producenci zadbali o to, byśmy mogli dobrać odpowiednie rodzaje...
Jeśli chodzi o asortyment papierów do drukarek to mamy bardzo wiele propozycji od firmy Epson. Ten...
Papier przeznaczony do drukarek atramentowych różni się od zwykłego papieru tym, że ma specjalną...